kallt vatten i glas (labb)

marial: bägare ,  kokplatta  , kallt vatten

hypotes: Jag tror att det börjar koka och ryka, bubblorna innehåller förmodligen koldioxid.

genomförande: Jag häller upp vatten i en bägare sedan ställer jag den på kokplattan.
jag väntade och såg,  efter en minut ungefär började det komma bubblor på botten av bägaren. Sedan så började bubblorna släppa och flyta upp till ytan och blev lite större. efter Sedan börjar det ryka lite om vattnet och fler bubblor stiger snabbare. Sedan efter det börjar det koka!
Slutsatts: Min hypotes stämde inte, bubblorna längst ned ville upp och bli vatten
ånga det är därför bubblorna stiger och det kokar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0